söndag 10 februari 2013

Nej, lillebror. Det behöver man faktiskt inte.

Det här veckoslutet har varit kanske det minst produktiva i världshistorien. Jag har åstadkommit så oerhört lite att det knappt är sant. Inte mig emot. Min lillebror pep faktiskt med myndig röst att "Man behöver ju faktiskt inte gå ut varje helg" i telefon idag. Han är tydligen orolig över jag lever något slags liv i dekadens. Bah!

Idag efter gymmet drog jag till Nyströmsbackan i förhoppning om att bli bjuden på kaffe, för att nu göra någonting. Det lyckades, pannan vevades igång nästan omgående. Diskuterade än en gång detta med storleken på kaffekoppar med min far. Han har lite olika teorier gällande detta, nämligen. En gång sa han att folk som "har stadgat sig" börjar dricka kaffe ur mindre koppar. Liksom att man skärper till sig då, eller hur man nu ska tolka det. Idag sa han att stora kaffemuggar dök upp på sjuttiotalet i samband med "det där med flower power och peace och det där". Jag vet inte. Enligt de här teorierna är jag i så fall en... hippie utan stadga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar